четвер, 9 квітня 2020 р.

Різновиди ліній

Я всміхаюсь сонечку – здрастуй золоте!
Я всміхаюсь квіточці – хай  вона цвіте!
Я всміхаюсь друзям – зичу їм тепла.
Гостям усміхаюся – зичу їм добра!
А тепер зручно сідаємо
Наше заняття-мандрівку починаємо!
У замку чарівному,
Де багато підвіконня,
Сьогодні проведемо
Незвичайне наше заняття.
Ми біля замку, друже, глянь,
Повен він дивувань:
Тут звірів навчають
У справжнісінькій школі.
Учитель – тітонька Сова
Зібрала учнів доволі.

- Сьогодні ми запрошені на заняття до тітоньки Сови, в її наукове дупло-замок. Саме зараз туди вирушає казковий автобус. 
- Мерщій у автобус сідаймо! Урок тітоньки Сови послухаймо!
А вона розповідає казку про Олівець та лінійку. Ось ви послухайте, та скажіть, які лінії допомагає писати олівцю лінійка.


Лежав собі Олівець-Малювець зі своїм братиком в барвистій коробці. Раптом коробка відкрилася і хтось схопив саме простого Олівця-Малювця.
-         Ой, що ж це зі мною будуть робити? - злякався Олівець.
А його взяли, одним кінцем заклали в струганку, і він відчув, як закружляло все довкола у швидкому танці. Та раптом танець закінчився, і він звільнився від стругалки. І що ви думаєте він побачив?
Правильно, у нього з'явився гострий графітний носик. Він Олівцю-Малювцю дуже сподобався.
-         Але ж для чого він мені здався? - подумав Олівець.
І в цю ж хвилину його знову взяли в руки і торкнулися його гострим носиком паперу. О, диво! На папері з'явилася лінія.

-         Та це ж чудово! - зрадів Олівець. - Це ж я можу будь-кого намалювати своїм чудовим носиком.
В одному простому Олівці жили-були пряма, крива, похила, ламана Лінії.

 Всі вони були різні і, ясна річ, призначення мали неоднакове. Однак, лінії цього не знали, а тому з'являлися з Олівця, коли їм заманеться. Виходила велика плутанина. Олівець зовсім було втратив голову, та, на щастя, зустрів Гумку. Розповів їй про свою біду, а Гумка й каже: "Я тобі допоможу. Тільки-но з'явиться не та лінія, я її одразу ж витру".

Почав Олівець обводити контур, та раптом - ламана лінія. Гумка її одразу ж й витерла. Злякалися Лінії, перестали вискакувати з Олівця, коли їм заманеться, почали дотримуватися черги. Так Гумка допомогла Олівцю привчити Лінії до порядку. А пряма та похила лінії взагалі боялись виходити на вулицю, поки лінійка не запросила їх погуляти. З того часу тільки з лінійкою вони прогулюються.
- То які лінії найбільше боялись гуляти?
- Хто допоміг їм подолати страх?
- Тепер тільки за допомогою лінійки можна написати красиві прямі та похилі лінії.
- Зараз ми з вами навчимось креслити прямі лінії за допомогою лінійки. При проведенні лінії олівцем його легенько притискають до ребра лінійки і до паперу, нахиляючи у бік руху. Кінчик мізинця при цьому повинен ковзати по лінійці. Олівець дещо нахилений від себе (від учня), а лінійку при кресленні потрібно притримувати (притискати до паперу) чотирма розведеними пальця­ми (без великого), або трьома зведеними (без мізинця) і відведеним великим пальцем. Рука повинна бути бли­жче до середини лінії, яку потрібно накреслити.
- Перед тим, як креслити лінії, повторимо їх різновиди, переглянувши відео:
- Отже, домашнє завдання є ! Бажаю Вам легкого креслення😘!


Творче об'єднання раннього розвитку дитини "Малюк"